با حضور معاون مالی و پشتیبانی نوسازی مدارس کشور دبیرستان خیرساز شبانه‌روزی حاج‌حسنی در تفرش افتتاح ش

پایگاه خبری تفرش:

در مراسمی با حضور معاون مالی و پشتیبانی نوسازی مدارس کشور دبیرستان خیرساز شبانه‌روزی شادروان مصطفی حاج‌حسنی به مناسبت هفته فرهنگی شهرستان تفرش افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، معاون مالی و پشتیبانی نوسازی مدارس کشور ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از دبیرستان خیرساز حاج حسنی در تفرش با بیان اینکه در حال حاضر 25 هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور داریم که مشارکت خوبی در اجرای طرح‌های آموزشی دارند، گفت:تاکنون از 500 هزار کلاس درس، 100 هزار کلاس توسط خیرین ساخته و تکمیل شده است.

محمدتقی صابری ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی موجود در کشور تصور می‌شد میزان حضور و مشارکت خیرین در ساخت پروژه‌های آموزشی کاهش یابد اما در سال گذشته 750 میلیارد تومان توسط خیرین برای ساخت مدرسه اهدا شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر سازمان نوسازی مدارس کشور در عرصه مقاوم‌سازی در رتبه‌های برتر جهان قرار دارد و همان‌طور که شاهد هستیم در زلزله‌ها مدارس آسیب نمی‌بینند.

استاندار مرکزی نیز گفت: ساخت مدرسه، درمانگاه، دانشگاه و مسکن برای افراد کم‌درآمد توفیق می‌خواهد و خدا را شاکریم که این توفیق نصیب خیر این مدرسه شده است.

محمدحسین مقیمی افزود: با ساختن این مجموعه تعداد زیادی از افرادی که نمی‌توانند به شهر سفر کنند، امکان ادامه تحصیل برای‌شان فراهم می‌شود و این اقدام بسیار پسندیده‌ است.

وی تصریح کرد: هر چند دولت مکلف است مدرسه بسازد اما بر اساس آموزه‌های دینی باید در امور خیر از یکدیگر سبقت گرفت و به این توفیق الهی بها بدهیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز گفت: ساخت این مدرسه توسط خیر یک توفیق الهی است و قطعا خدا اجر نیکوکاران را خواهد داد.

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی افزود: تفرش مهد پرورش بزرگانی است که افتخارات بسیاری را برای این کشور رقم زده‌اند که باید به الگو و سرمشق سایر شهرها تبدیل شود.

وی تصریح کرد: امر خیر برای عالم قیامت است، نباید اجازه داد فرصت‌ها، عمر و سرمایه‌های مادی و معنوی بیهوده به هدر بروند.

 

 

امام جمعه اراک تاکید کرد: کسانی که در راه حمایت از نیازمندان و توسعه فرهنگی، اقتصادی، علمی و ... قدم می‌گذارند باقیات و صالحات دارند؛ سرمایه‌گذاری افراد در امور خیر قابل تقدیر است و باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

گفتنی است، در این مراسم، مدرسه خیرساز حاج‌حسنی در زمینی به متراژ سه هزار و 400 متر در یک‌هزار و 400 متر زیربنا با 20 میلیارد ریال اعتبار افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 15:52 | نویسنده : میثم اله وردی |